Wishin’ Wednesday

(endret navnet på denne posten også, så den står i stil med Fashionable Monday og Inspirational Friday) (OCD, må ha o.r.d.e.n.)

‘I dag ønsker jeg meg ikke klær, sminke, lange negler eller en veske. Jeg ønsker meg et friskt hode.

Med friskt hode mener jeg et hode som ikke bukker under for hodepine/migrene ved hvert minste tegn til stress eller utmattethet. Et hode jeg kan stole på, slik at jeg vet at jeg kommer meg forelesning, slik at jeg vet at jeg får til å trene. Slik at jeg får til å være med på quiz og ha det gøy i stedet for å være hjemme alene hele kvelden. (skulle egentlig det i går, men ble altså hjemme. buuu)

Jeg vet hvorfor jeg får vondt i hodet. Jeg stresser en del, noe som fører til ekstreme knuter i skuldrene/nakken. Dermed blir det noe feil med nervene, som igjen fører til vondheten. Smerten varierer veldig, en dag kan jeg bare bli sliten av å gå og kjenne på noe selv om det ikke er direkte vondt, mens neste gang gjør hele bakhodet vondt og jeg får nesten ikke til å tenke. Ved eksamenstider i vår ble det så ille at jeg mistet følelsen i venstre hånd og venstre del av ansiktet i tillegg til å nesten ikke se. Hurra for auramigrene, dere!

Reliever

Kanskje dette hjelper?
(alle bilder fra weheartit) 


 

I’m not wishing for longer nails today, nor do I want a specific item of clothing or a bag or nicer skin. What I wish for today, is a healthy head. With healthy I mean free of headaches/migraine, as I struggle more and more with it lately. It’s no fun missing lectures, workouts or fun get-togethers because your head won’t work!

8 kommentarer
    1. Vet akkurat hvordan du har det for jeg sliter med det samme. Har hatt migrene i 11 år nå og den siste tiden har det bare blitt verre. Prøver å la være å stresse og har øvelser jeg kan gjør, men dessverre hjelper ikke dette så ofte.

    2. Kjenner meg så igjen i dette! Jeg har fått anbefalt yoga, men ofte føler jeg bare at jeg blir mer rastløs og stresset av det. Men de gangene jeg klarer å slappe av å fokusere på pusten og øvelsene hjelper det 🙂

    3. Elise: Hm, ja, kanskje det hadde vært noe? For meg blir det faktisk bedre med litt nakkemassasje, men det hadde jo vært greit å faktisk få fjernet grunnen til at musklene strammer seg så!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg