Materialist Thursday

Shop
(whi)

Så derfor har jeg shoppet litt, da. Dere skjønner det, at det kan ikke være senteråpning i Trondheimsområdet uten at jeg får det med meg, så i dag klokken ti (vel, ti over, bussen var sen) var jeg på plass på nye City Lade. Jeg og noe som virket som tjue tusen andre. Jeg er en hund etter salg jeg altså, men jeg ser i hvert fall ikke ut som om jeg har kommet rett på galehuset etter shopoholiker-rehab. Kombiner dette med gamle sure kjerringer og fnisende fjortiser og du har formiddagen min.

Dette til tross fant jeg masse fint. Stikkord for dagen var grått, for jeg kjøpte en genser, jeans, en cardigan og en genserkjole og gjett hvilken farge alle disse plaggene hadde? Joda, grå. Jeg tenkte ikke over det før jeg kom hjem og tok ut av posene, men det er jo vidt forskjellige nyanser fra mørkegrå til nesten hvit, så det er ikke sånn at det er helt likt. I tillegg er det jo stor forskjell på teksturen også! (og jada, dere skal få se, bare ikke nå)

Siden jeg jobbet på tirsdag har jeg fri-fri-fri i dag, og ettersom mannedyret er på jobb og så skal møte venner etterpå har jeg hele ettermiddagen og kvelden for meg selv. Først og fremst skal jeg rydde litt og støvsuge, så skal jeg forberede meg til forelesning i morgen før jeg skal slappe av med serier og te. Og så må vi vil få til en middag et sted, ellers blir det litt stusselig.

Hva gjør du i dag?


“Because when I shop, the world gets better”. So today, I did some shopping. There can’t be a mall opening somewhere in Trondheim without me attending, so at ten this morning I was at City Lade. It was me and what seemed like twenty thousand other people. I know I’m quite the shopper, but at least I don’t look like they just let me out of shopaholic rehab! I found some pretty great stuff, and all of it grey for some reason or other. A knitted sweater, a pair of jeans, a cardigan and a sweater dress and every item in some shade of grey. Not the same, of course! (and yes, I’ll show you, just not now) I have the entire day off as I worked Tuesday instead of Thursday this week, and due to my boyfriend being elsewhere engaged I have the whole afternoon and evening for myself. I need to do some cleaning and preparations for class tomorrow, but after that I’ll just watch TV shows and drink tea. How are you spending your day?

4 kommentarer
    1. Jeg har også blitt utrolig glad i grått! Det finnes jo i så mange fine nyanser som du sier, haha 😀 Du må vise hva du fant da! Hadde også lyst til å dra, men hadde studiedag med matte og ped istedenfor. Haha 😀 Jeg ville dra på new yorker, buhu..
      – Siri

    2. siribokoholiker: Ja, det skal jeg gjøre! New Yorker var STAPPfull, så jeg gadd ikke kjøpe noe siden kassekøa gikk på tvers av hele butikken, men jeg skal definitivt tilbake en dag åpningsmaset har roet seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg