X by Ed Sheeran

Det tok på tiden, men endelig kom oppfølgeralbumet til +, Ed Sheerans debutalbum. 

Jeg må først og fremst si at jeg har ventet lenge. Som i tre år, for det er tiden som har gått siden forrige album. Dere aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt gjennom +! Og i går kom altså oppfølgeren, x. Sheeran har delt en god del av sangene på YouTube i tiden før utgivelsen, så en del hadde jeg hørt for (One, I See Fire, Sing, Afire Love) og så var det noen som var helt nye og som bergtok meg helt.

Det er noen sanger som er så Ed Sheeran tvers gjennom at det nesten gjør vondt i hjertet (One, I’m A Mess, Photograph), mens andre er litt for påvirket av andre/plateselskapet (dette er bare antakelser, forresten) så det er liksom ikke helt Sheeran-preg over dem (Sing) og de falt ikke i smak hos meg. Nå må man jo forvente en viss forandring hos en artist som har gått fra nesten ukjent til internasjonal stjerne i løpet av kort tid, men jeg må si at jeg liker det første albumet hans best akkurat nå. Dette betyr ikke at X er dårligere, men at jeg bare må høre mer og bli vant til den nye Sheeran før jeg kan gjøre meg opp en ordentlig mening. Og jeg skal nok høre det noen ganger til, for å si det slik!

I forskjell til f.eks. Coldplay valgte Ed Sheeran å fortsette å legge ut musikken sin på Spotify, og det betyr at du og jeg kan gå inn og høre albumet hans igjen og igjen. Hurra!



It took him a while, but X, Ed Sheeran’s second album, is finally here.

I’ve waited for this one. I”ve been waiting for three years, to be exact. You have no idea how many times I’ve heard +! And yesterday was the release date of the second album called X. Sheeran has been putting out quite a few of the song on YouTube before the actual record release, so I’ve heard a few songs before (One, I See Fire, Sing, Afire Love) and then there were new songs which completely captivated me.

Some songs are Ed Sheeran through and though, so much so that it almost hurts (One, I’m A Mess, Photograph), while others seem a bit affected by other artists/the record company (just guessing, btw) so they don’t exactly sound Sheeran-ish (Sing), and these were not my cup of tea Sheeran. The thing is, that since his first record, Sheeran has gone from a nobody to an international star in quite short time, so some change is expected, but as of now, I like + better than X. This does not mean that X is of poorer quality, it’s just that I need some time to get used to the somehow new sound before I can make up my mind about it. And I will be spending some time listening to this record, I ensure you!

Ed Sheeran did not “do a Coldplay” and put out his whole album on Spotify, which means that you and I can use that program and listen to his album again and again. Yay!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg