Oh, you were majesty

Om dere noen gang har muligheten til å dra på konsert med Sivert Høyem, gjør det.

Jeg fikk konsertbillett i julegave fra kjæresten, og jeg har gledet meg siden julaften. Litt over tre måneder tok det, så stod vi i kø på Samfundet for å komme oss inn i Storsalen. Uten å si noe videre om diverse sure gamle kjerringer på 50+ som skal ta opp hele stolrekker hver, fant vi oss et par ledige seter og benket oss ned. Ja, vi sitter på Sivert Høyem-konsert. Det er ikke akkurat sånn musikk du står og hopper til (dog det var noen som prøvde på det, og det så helt idiotisk ut).

Som oppvarming kom The and the Wild på scenen, noe jeg ikke hadde fått med meg og tydeligvis ikke så mange andre heller. En gledelig overraskelse, med andre ord!


Men da hun (Thea) stjal dette bildet og brukte det på Instagram uten å kreditere ble jeg litt sur. Spesielt når jeg påpekte det og responsen var som følger: “haha”. Serr.

Så ble supportbandet ferdig, og vi ventet en god stund før lyset igjen ble dempet. “HØYEM” stod det i lysende bokstaver på sceneveggen, og en ganske cheesy stemme lød over skjermen: “…please welcome the pride of Northern Norway, Sivert Høyem!”. Og der kom bandet, og der kom han. En høy, overraskende hengslete fyr med hvit skjorte og blank isse. Sivert Høyem. My man. Og den stemmen, den runget i alle hjertene som var tilstede der i går kveld. Den gikk ned i hjerterøttene og fikk innsidene våre til å dirre. Det var så fint at det var på grensen til ubehagelig. Den kraftfulle stemmens like skal du lete lenge etter, for det er svært få som har noe i nærheten av det Sivert Høyem har. Sang etter, sang både gammel og ny, solo og Madrugada, og han stod der, kraften avtok ikke, og det hele var helt trollbindende.


Og mobilkameraet mitt er fremdeles helt forferdelig.

Det eneste jeg har å utsette noe på er a) de fulle gamle menneskene som ikke visste ut og inn på Samfundet, b) noen av lyseffektene var helt DRØYE og jeg fikk ikke til å se under en hel sang(!) og c) de spilte ikke Free as a Bird / Chained to the Sky. Men ellers var det helt fantastisk.

Så jeg sier det igjen: Om dere noen gang har muligheten til å dra på konsert med Sivert Høyem, gjør det.

I went to an amazing concert with Sivert Høyem last night. His voice is seriously unbelievable. It’s just… No, you have to hear it live for yourself. Do it.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg