Max Factor Excess Volume Extreme Impact

Oriflame-mascaraen jeg fikk i en Glossybox er snart tom og minimascaraen jeg fikk i forrige Glossybox skal få være med i reisetoalettmappa mi, så da jeg fikk en rabattkupong på den nye Max Factor-mascaraen i hendene (via magasinet Elle) så tok det ikke lange tiden før jeg stakk innom Cubus. (dette er unntak fra shoppestoppen, jeg og mannedyret ble enige om det)

Nå skal det sies at jeg er veldig glad i Max Factor, jeg har faktisk bare funnet én annen mascara som jeg synes er like god som Masterpiece Max (og det er Tall, Dark & Handsome fra theBalm) men at jeg er litt skeptisk til slike tolagsmaskaraer. Uten unntak har de jeg har prøvd tidligere av samme sort blitt opplevd som oppskrytte og jeg har brukt opp produktet, men det ble med det ene kjøpet. Siden jeg nå fikk nesten 80 kr avslag på grunn av rabattkupongen (og den dermed ble billigere enn Tall, Dark & Handsome) så tenkte jeg Excess Volume Extreme Impact var verdt en test.

Dere ser det kanskje ikke så godt på bildet over, men produktet er ekstremt STORT. Siden det er to mascaraer i én, så inneholder den faktisk 20 ml, i forhold til 10-15 ml som er vanlig. Se den her sammenlignet med Oriflamen min:


MAN, IT’S HUGE! (sa brura, ha ha ha)

Førsteinntrykket var HEISANN denne børsten var ekstremt kort, altså, ikke selve hodet med stangen! Det føles dermed veldig merkelig ved påføring, men det gjorde ikke så mye for resultatet sin del heldigvis. Step 1-børsten syntes jeg var best (ganske lik Masterpiece Max, bare med kortere børstehår), fordi Step 2 sølte jeg noe innmari med. Det er en ny type så dette ble bedre allerede på dag 2, men q-tips var kjekt å ha da, også.

UTEN MASCARA / without any mascara

MED STEP 1 – Extreme Volume / with STEP 1 Extreme Volume


Ops, sølte litt!

MED STEP 2 – Dark Lacquer / with STEP 2 Dark Lacquer


Konklusjon: Fint resultat, dog etter en noe tidkrevende og sølete prosess (mest i starten, but still). Føles ganske oppskrytt, men bra med hensyn til hva jeg betalte. Hadde jeg derimot betalt fullpris hadde jeg vært mer skuffet. Kommer jeg til å kjøpe den igjen? Nei, da blir det heller en Masterpiece Max eller theBalm Tall, Dark & Handsome.

So, I bought the new Max Factor mascara after getting a coupon in the newst Elle magazine, which got me a discount of nearly 80 kr. It’s HUGE (that’s what she said) and contains 20 ml, which is 5-10 ml more than what regular mascaras hold. There’s to steps to this, a volumising base and an “intensifying” lacquer to seal the deal. Quite easy to use, but if you’re anything like me (quite average user of makeup) you should expect some product on your eyelids, especially the first couple of times. Keep the q-tips nearby!

Conclusion: The result is nice, but putting it on takes some time and can be a bit messy. Afer the hype this product has been given, I feel a bit disappointed, but when compared to the price I paid it’s fine. If i on the other hand had paid full price, I would be a bit grumpy, actually. Will I buy it again? No, I’d rather go for a Masterpiece Max from the same brand or Tall, Dark & Handsome from theBalm.
5 kommentarer
    1. Synes du fikk svært fine vipper med denne! Wow, du er heldig som får til et slikt nydelig resultat 😀
      Jeg hadde ikke kjøpt den selv om den hadde vært superduper, at den er dyretestet trekker for mye ned 🙁
      – Siri

    2. sv- Prøver så godt jeg kan, men er litt vanskelig. Plutselig endrer et dyrevennlig produkt til å bli dyretestet. Slik som MAC! Det var forferdelig da jeg fant ut det, buhu :'(
      – Siri

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg