Little Red Lung

Nå er det en stund siden jeg har postet musikktips til dere, mest på grunn av at jeg har hørt kun på “kjent” musikk den siste tiden, men nå har jeg altså oppdaget ikke mindre enn to nye grupper bare denne siste uka!

Førstemann/-gruppe ut er Little Red Lung. Sangen deres  Fangs ble spilt på slutten av ukens The Originals-episode, og Phoebe Tonkin (som spiller Hayley i serien) la ut en Instagram-post der hun viste både artist- og sangtittel. Nå har jeg hørt den selvtitulerte Little Red Lung (EP/minialbum?) som kom ut i 2012 en god del ganger, og jeg liker det skikkelig godt. Musikken er relativt mørk og mystisk, og vokalist Zoe-Ruth Erwin har en spesiell stemme som fanger i alle fall min oppmerksomhet. Gruppa, som består av Ali Nikou, Rob Hume og John Broeckel i tillegg til vokalisten, bruker mange forskjellige instrumenter, og spesielt i 50 Fingers er musikkbildet ganske nyansert og interessant.

Musikkgruppa kan kanskje oppfattes som litt sær, men jeg synes at blant sangene deres er det bare 50 Fingers som er litt rar. I disse postene pleier jeg jo å sammenligne de nye gruppene med mer kjente artister (fordi ifølge læreplanen er det lurt å gå “frå det kjende til det ukjende”), men denne gangen vet jeg sannelig ikke hva jeg skal sammenligne med. Med Lungs kan man kanskje trekke paralleller til f.eks. First Aid Kit, men de andre sangene er såpass annerledes fra den igjen så jeg tror ikke jeg kan si at Little Red Lung minner meg om noe som helst, egentlig. Og det er jo bra med litt friske impulser, slik at alt høres ut som noe man har hørt før!

Smakebiter (mer kan du finne på Spotify):

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg