Surrealistisk

Klokken viser 06:50, og jeg er klar. Håret er børstet, sminken er på (og vel så det), matpakken er smurt og vesken er ferdigpakket. Å våkne av seg selv 05:30 kan ikke beskrives som noe annet enn surrealistisk. Selv jeg, som er et A-menneske, synes sju er et mer bedagelig tidspunkt å starte dagen på. But not today.

Fordi i dag er jeg morgenfuglen som skal ha fransk for VG2 fra 8 til 9:30, med les DOM-TOM og direkte/indirekte objekt som tema. Jeg skal stå der iført en t-skjorte med “oh crêpe” printet på forsiden og håpe at elevene synes jeg er i alle fall litt morsom og ikke bare teit. Jeg skal stå der og være blid som en sol før jeg kaster meg over bunken med skrivelekser med rødpennen i hånd, mens jeg prøver å holde tanken på at jeg skal rett på badevaktjobben etterpå. Fordi badevaktjobben betyr som oftest at jeg ikke er hjemme før ti-halv-elleve-noen ganger elleve. 

Og når man står opp før seks er noen ganger elleve veeeldig langt unna.

1376344_554414881297942_1869028662_n.jpg (640×480)

Ha en fin dag, hilsen morgenfugl91!

10 kommentarer

Siste innlegg