And it is your soul that I want

Om du liker kjærlighet, drama og vakre mennesker synes jeg du skal se Jane Eyre fra 2011 med Mia Wasikowska og Michael Fassbender. Charlotte Brontës historie filmatisert i nok en variant, en variant jeg liker veldig godt. Musikken, de visuelle virkemidlene, alt er bare veldig fint og veldig… Sterkt. Jeg tror på det. Jeg gråter sammen med Jane. Jeg føler fortvilsensen hennes, og hjertet mitt banker i takt med hennes når hun ser Rochester.

I could bend you with my finger and my thumb. A mere reed you feel in my hands.
But whatever I do with this cage, I cannot get at you, and it is your soul that I want.

This hand. Jane Eyre. Jane Eyre.

3 kommentarer
    1. Har vurdert å se denne filmen, men jeg har litt lyst til å lese boken før jeg ser filmen.. Har litt tvangstanker når det kommer til å lese boken før se filmen, tihi 😀 Har du lest den?
      xx Siri

    2. sarai94: Har ikke lest boken, men vurderer det. Jeg synes filmen er helt fantastisk fint laget, så selv om det helt sikkert er store forskjeller og boken er nesten garantert bedre, så anbefaler jeg deg å se den. Jeg har jo lest Wuthering Heights av Emily Brontë og likte den ekstremt godt, så krysser fingrene for at søsteren Charlotte er like flink til å skrive, for jeg må nesten lese bok en eller annen gang. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg