It’s movietime!

Jeg er veldig glad i film, litt sånn over gjennomsnittet, tror jeg. Jeg elsker å ha DVD-er og BluRays (altså film i fysisk form) og se favoritthistoriene mine bli brakt til live på skjermen. Jeg har aldri vært vant til å dra så ofte på kino, så jeg foretrekker heller å se film hjemme i sofaen, men noen filmer  man jo bare få med seg på lerretet i en stor sal! I høst er det noen spennende premierer som jeg gleder meg masse til:

CATCHING FIRE
I november (den 22. for å være eksakt) er det premiere på filmatiseringen av den andre boken i Hunger Games-serien til Suzanne Collins, som jeg SÅKLART må se. Jeg har lest de tre bøkene flere ganger, og jeg gispet, lo og gråt på akkurat de samme stedene i løpet av andre lesning. Derfor håper jeg Catching Fire lever opp til forventningene mine og at jeg blir like fornøyd med film nummer to som med film nummer én!


THE HOBBIT: THE DESOLATION OF SMAUG
Denne trenger vel ikke nærmere introduksjon? Premiere i Norge er 11. desember, tror jeg.

MORTAL INSTRUMENTS: CITY OF BONES
Denne har allerede hatt premiere (fredag som var, tror jeg) men jeg vet fremdeles ikke om jeg skal lese boka først og så se filmen eller omvendt. Skal uansett se den – om ikke nå, så en gang!

THE WORLD’S END
Simon Pegg og Nick Frost er en fantastisk duo som står bak blant annet Hot Fuss og Shaun of the Dead. The World’s End har premiere 18. oktober, og dette er beskrivelsen på IMDb: “Five friends who reunite in an attempt to top their epic pub crawl from 20 years earlier unwittingly become humankind’s only hope for survival.” Om den er bare halvparten så bra som Hot Fuss er jeg fornøyd!

Kan også nevne Thor: The Dark World og nok en versjon av Romeo & Juliet, selv om de mest sannsynlig ikke blir sett på kino. Noen filmer du gleder deg til? 🙂

(bildene er hentet via Google Images, så det var den kildehenvisningen!)

5 kommentarer
    1. Har utrolig lyst til å se the mortal instruments på kino 😀 Har lest de to første bøkene, og jeg eeelsket den første. Anbefales på det sterkeste å lese den i alle fall 🙂 !
      Ellers liker jeg the Hunger games godt, men jeg ble såååå skuffet over hvordan det endte 😮 For å være ærlig er det nok den dårligste avslutningen jeg har lest av en trilogi. Noe som er rart, for jeg er nesten aldri kresen på bøker 😮
      – Siri

    2. sv- Ja, det var bare en eller to enkelthendelser som jeg syntes var wtf?! Ja, den hadde jo sine realistiske punkter også. Vil ikke si hva det var, for det kan ødelegge for de som ikke har lest dem, hehe 🙂

    3. Elsker Hunger Games!! 😀 Gleder meg skikkelig til filmen, selv om jeg prøver å ha lave forventninger så jeg ikke blir skuffet.
      Så Mortal Instruments i dag og er skuffet :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg