The Civil Wars

Nå har det gått en stund siden jeg tipset om Folly and the Hunter, så jeg tenkte å fortelle dere om den nye plata til The Civil Wars. Men først kan jeg kanskje introdusere bandet:


(whi)

Den første sangen jeg hørte med The Civil Wars var samarbeidet deres med Taylor Swift, Safe & Sound, som er med på soundtracket til The Hunger Games. Jeg sjekket ut bandet ved å høre tidligere album og falt helt for lyden deres, som beskrives som folk-pop men som gir meg assosiasjoner til Ville Vesten og Cold Mountain og litt sånt. Hør f. eks. Barton Hollow og Poison & Wine.

Duoen består av Joy Williams og John Paul White, som møtte hverandre i løpet av songwriter sessions i Nashville i 2008. Siden den gang har de gitt ut et livealbum, EP-en Poison & Winealbumet Barton Hollow og deres selvtitulerte The Civil Wars, som kom ut for to uker siden.


(http://music-mix.ew.com/)

Dette albumet var for meg veldig etterlengtet, og siden det gikk rykter om både det ene og det andre (“internal discord and irreconcilable differences of ambition”) var det veldig fint å få et album som en bekreftelse på at de i alle fall ikke skal gå hver til sitt ennå. Når det gjelder albumet i seg selv var det akkurat som jeg hadde håpet. Jeg har ikke hørt det så ekstremt mange ganger ennå, men ettersom jeg skal begynne å ta buss mer og mer fremover skal jeg nok få hørt det til jeg kan sangene både godt og vel. Her er uansett mine favoritter hittil:

I Had Me a Girl

Eavesdrop

From This Valley

D’Arline

Gjerne si fra om dere likte det!

It’s been a while since I told you about Folly and the Hunter, so this time I thought I’d share The Civil Wars with you as they released a new album two weeks ago, their self-titled sophomore album “The Civil Wars”. Here’s a few favourites of mine from the new record, though I must confess I have not been able to listen to it as much as initially planned. But with all my bus travels ahead of me going to and from both school and work, I think I’ll be able to know this album by heart very soon. Hope you like it!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg