Folly and the Hunter

Jeg tror jeg skal begynne å poste de nye artistene/albumene jeg kommer over og forelsker meg i. Det trenger ikke være nytt-nytt, bare nytt for meg (og forhåpentligvis dere). Jeg tror jeg selv at musikken “min” er litt sær og at andre på min alder ikke liker det (noe som er tilfellet for de fleste vennene mine), men de fleste gangene jeg har skrevet om musikk her på bloggen har det visst falt i smak. Og vet dere hva? Det liker jeg 🙂

Denne gangen vil jeg vise dere Folly and the Hunter som dukket opp på Discover-modusen til Spotify. Hvis du liker Youth Lagoon og/eller Daughter tror jeg dette kan være noe for deg. Hittil har jeg hørt kun det nyeste albumet, Tragic Care, men på Spotify kan du også høre Residents fra 2011, som jeg skal bryne meg på straks. 

hjemmesiden deres står følgende:

“Folly & The Hunter attempt to explore the bittersweet; the beauty in discomfort. The name Folly & The Hunter is tied into the subject matter of the songs themselves. Most of the songs explore the ever-present absurdity of searching for a satisfaction that can never be found, and the foolishness of searching for happiness in all the wrong places. Folly & The Hunter make music that instils nostalgia and warmth, but at the same time bestows a haunting sentiment of grief.”

Dette om the beauty in discomfort synes jeg er veldig passende, og også haunting i siste linje. Det er som med Daughter – det er kraftfullt, hjerteskjærende og downright vondt enkelte steder og når du opplever dét, da har du funnet bra musikk (i mine ører). ENOUGH TALK, her kommer noen av sangene deres:

 

 

 

Hey, listen to Folly and the Hunter, they’re awesome!

6 kommentarer

Siste innlegg