There is a light

SOUNDTRACK: Mat Kearney – Breathe In Breathe Out

Noen ganger glemmer jeg å puste.

I noen, ofte mange sekunder, eksisterer jeg ikke. Jeg opphører, jeg er ikke tilstede, jeg bare observerer livet. Lydene blir klarere, fargene sterkere, lyset mer gjennomtrengende. Alle verdens tanker flyter gjennom hodet mitt i akkurat disse sekundene, jeg føler jeg får innsikt i alt – meningen med livet, med livet mitt, hvorfor jeg er som jeg er. I disse sekundene er jeg fri, jeg er ren, jeg er uskyldig. Jeg er en ørn som flyter på luftstrømmen, iakttar landskapet under meg, gjør meg klar for å gå videre. Men samtidig kan jeg velge å la alt være. Hvis jeg slutter å bevege meg – slutter å puste – vil jeg være fri for alltid. Tilgitt, ren, umerket av livet og dumme handlinger. Samtidig vil jeg aldri få sjansen til å leve igjen.

Alle disse tankene, bare i løpet av sekunder. Så begynner hjertet å streve, kroppen er desperat etter oksygen, brystet føles som det skal sprenges. Så jeg flakser med ørnevingene, fyller lungene med luft og vender tilbake til livet, tilbake til eksistensen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg