DIY: Mobilcase

Siden jeg har en HTC Desire C kan jeg ikke gå på Bik Bok, H&M eller Glitter og kjøpe freshe cases som man kan om man har en iPhone. Det er heller ikke lett å finne kule cases via internett, i alle fall ikke slike jeg vil ha, så da lager jeg selv.. Både cases og pynt har jeg funnet på eBay, mens E6000-limet har jeg kjøpt via Etsy. Og hvis du er en som liker å lage ting så anbefaler jeg virkelig dette limet, for meg har det blitt uunnværlig!

Tidligere laget jeg et med blondebånd og fimo-blomster, men materialet caset var laget i ble gjennomsiktig der det var i kontakt med lim, så resultatet ble noe flekkete og ikke så veldig fint. MEN SÅ kom det to nye cases (i annet materiale) og noen nagler i posten, så da var det bare å hive seg rundt!

JEG BRUKTE:

♦  det nevnte E6000-limet
♦  mobilcase (på eBay finner du ved å skrive “DIN MOBIL case/cover”)
♦  flatback studs (kjøpt her)
♦  avis/lignende som arbeidsoverflate
♦  q-tips
♦  linjal for å være sikker på at naglene blir satt rett
 

Det jeg gjorde var å påføre lim på baksiden av naglene og dermed sette dem på caset. Man kan også påføre limet direkte på caset og deretter sette på naglene, men jeg tror det blir minst søl ved å legge limet på naglene. Siden naglene var bittesmå (ca. 4×4 mm) tok påsettingen nokså lang tid, men det går såklart an å skaffe større nagler og da går det jo mye fortere.


Underveis…

Til slutt fant jeg ut at jeg burde brukt linjalen litt mer da det ble litt skjevt, men jeg legger egentlig ikke merke til det hvis jeg ikke ser godt etter. Så da får det bare være!
Ta-dah!

Men altså, har du en iPhone så anbefaler jeg heller at du går inn på eBay/andre steder og finner ferdiglagde cases. Dette tok laaang tid! 😛

//

So, I made this. Flatback studs from eBay, glued them with the AMAZING E6000 on a cutiepie-pink case (also bought on eBay). And if you have an iPhone, go and buy yourself a case instead of making one like this, it really took too long to glue on all the tiny studs!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg