Billig vs. dyrt: theBalm-sminke

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve theBalm, men har syntes merket har vært litt i dyreste laget på Coverbrands. Forleden leste jeg et innlegg hos Kristine der hun anbefalte Bahama Mama-solpudderet og i tillegg la hun til en kode slik at man kan få tjue prosent avslag! Likevel syntes jeg ikke det var såå billig (etter å ha handlet sminke fra ELF og BeautyBay.com blir man bortskjemt!) og googlet “theBalm” for å se om jeg fant det billigere et annet sted.

Det tok ikke lange tiden før jeg klikket meg inn på Feelunique.com, “the destination for beauty” der man kan kjøpe merkevarer til en ganske grei pris, f.eks. Dior, Guerlain, Shiseido og mange mange MANGE andre – jeg gadd ikke se gjennom hele lista, engang. Blant disse merkene var altså theBalm og jammen fant jeg ikke Bahama Mama, også!

COVERBRANDS:

FEELUNIQUE:


Det er kanskje ikke såå stor forskjell prismessig, men for min del er det helt greit å spare penger, samme om det er “bare” 30 kr. 30 kr er faktisk en middag for meg det! Feelunique har fri frakt i likhet med Coverbrands, så fraktkostnader trenger man ikke ta med i regnestykket. Når det gjelder leveringstid er det såklart en forskjell i Coverbrand sin favør da Feelunique holder til i Stor-Britannia, men det står 5-10 dager og det er helt ok for meg. Ofte tar det jo like lang tid, og om ikke lengre, når man bestiller fra norske nettbutikker!

Jeg bestilte fra Coverbrands og Feelunique nesten samtidig på en søndag. Mandag fikk jeg beskjed om at pakken fra Feelunique var sendt, tirsdag fikk jeg samme beskjed fra Coverbrands. Onsdag(!) var pakken fra Coverbrands i postkassa, mens pakken fra Feelunique kom det hentelappe på på lørdag. DET VIL SI at det var ikke så ekstremt lang ventetid på pakken fra Stor-Britannia i forhold til den som ble sendt fra Coverbrands!

Andre priseksempler mellom Coverbrands og Feelunique på theBalm-produkter:

Her ser dere at Feelunique uansett er billigst, med ganske varierende forskjell alt etter hvilket produkt man sammenligner prisen på. Mary-Lou Manizer er det for eksempel ikke 20 kr forskjell på engang, mens det er snakk om nesten 90 kr differanse på BalmShelter. (Feelunique-prisene varierer i samsvar med valutakursene, i tilfelle dere går inn og ser andre priser enn de jeg har angitt over)

NB! Siden Feelunique sender fra utlandet må dere huske at varer med samlet verdi på under 200 kr er tollfritt, men hvis man overskrider grensa må man betale litt mer enn man kanskje hadde planlagt da man nettshoppet ivei. MEN siden Feelunique har kostnadsfri frakt, kan man dele opp bestillingen sin (for eksempel bestille med én virkedags mellomrom) og slippe å betale tollavgift selv om man eeegentlig har handlet for mer enn 200 kr. Win-win!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg