Motivation: Non-existing.

I morgen på denne tiden har jeg sommerferie og gjør meg sikkert klar til en etterlengtet date med mannedyret – dinner and a movie! Planleggervesen som jeg er gjør det litt vondt å ikke ha bestilt hverken kinobilletter eller bord på restaurant ennå, men sånn blir det når man prøver å inngå kompromiss. Min bedre halvdel er nemlig ikke helt med på all planleggingen min til alle tider… (men jeg vet hvem som får skylda hvis vi ikke får noe bord når vi til slutt bestemmer oss for restaurant – AND IT’S NOT ME)

Men før jeg kan ta på meg den fine nye LBD-en min (little black dress, for den som ikke er med på alle forkortelsene som fins) og høyhælte sko, må jeg avlegge eksamen i fransk grammatikk og fonologi. Før jeg setter meg ned og tar pennen fatt i morgen kl. 9, må jeg lese litt om de artikulatoriske (?) egenskapene til diverse fonetiske tegn, det vil si hvor og hvordan lyden lages: Om man presser tunga opp mot palatalen, om lufstrømmen går gjennom munn eller nese, om man runder leppene eller ikke… Men før der må jeg lese de resterende innleggene i Bloglovin-feeden min, planlegge middag (moussaka!) og… Gjøre noe helt annet.


Noe helt annet: Lage fine bilder i PhotoScape!

Etter muntligeksamenen min i går har nemlig gnisten min forsvunnet. Når man sitter der og er sykt nervøs og veldig veldig usikker på seg selv, hjelper det ikke på at sensor er en arrogant drittsekk som bryter ned selvtilliten enda mer. Jeg gråt da jeg kom hjem til mannedyret, så dere kan jo tenke dere hvor koselig det var å sitte der og bli fortalt hvor mye man sugde. Enkelte skjønner virkelig ikke den der pedagogiske delen, altså… (men slapp av, jeg strøk ikke eller noe sånt, det var bare det at muntligdelen trakk ned den relativt gode karakteren jeg kunne fått om det kun var skriftlig vurdering)

Åh. Kjole og hæler og restaurantmat og mannedyret mitt og mr. DiCaprio som The Great Gatsby etterpå. Det er gulrota mi. Lyset i tunnelen.


(whi)

Nei se, nå er klokka straks halv tre! Middagstid snart, da…?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg