Daniel Wellington-ish

Jeg har lenge hatt lyst på en klassisk, “ren” klokke à la Daniel Wellington. Men å bruke 1500 kroner på ei klokke er litt i meste laget for min del, så jeg fant frem min gode venn eBay og søkte litt rundt. Etter å ha sett på veldig mange klokker, både fargerike, helsvarte, store, små klokker i i plast, alloy og tøy fant jeg denne.

Selgeren hadde knapt 98% positiv omtale, men jeg har lært at selv de med full feedbackpott også kan være skuffende. Well now, jeg tok i alle fall sjansen på å bestille fra denne selgeren, og det var ikke akkurat et stort tap om jeg ikke fikk varen jeg hadde bestilt – summen jeg betalte var nemlig 3 dollar og 80 cent! 

Jeg kjøpte varen den 5. april og den var her på lørdag, det vil si at det tok 15 dager før jeg fikk den. Og jeg ble så fornøyd! Den ser eksakt ut som på bildet i eBay-annonsen og passer perfekt på håndleddet mitt. Selve klokka er merket “stainless steel”, men det vet jeg ikke helt om jeg stoler på så jeg lakkerte bakstykket og det øvrige som er i kontakt med hud med blank neglelakk for å unngå at metallet blir misfarget etter hvert. Dette skal jeg gjenta etter en stund, for selv om jeg ikke betalte så mye så må det gå an å ta vare på det man har.

Altså, det står Dalas på urskiven i stedet for en omvendt D og en W, men om man er som meg og prøver å være stilig samtidig som man er økonomisk, så synes jeg denne er en meget god erstatning for en Daniel Wellington-klokke. Jeg gir jo katten i merker, men skal likevel ikke fordømme dem som bryr seg om slikt: Det er dine penger. Jeg gikk i utgangspunktet ikke og så etter en DW-kopi, men da jeg skulle sjekke likheten etter at Jeanette kommenterte så jeg jo at denne er helt lik (slik ser en DW-klokke ut). Å neeei, det var synd…

Tenk at den kostet bare $3,80! 😀 For den som er interessert, her er annonsen (de finnes forresten i hvitt, svart med svart urskive, brun, rød og svart med hvit urskive). 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg