DIY: Tote bag

Jeg er blitt litt miljøbevisst på mine tjueénårige dager og synes det er aaaalt for mye plast som produseres kun for at vi skal ha varer i dem på vei hjem fra butikken. Jeg sier derfor nei takk til pose og legger varene i mine egendesignede handlenett!

Du trenger:
♦ ensfarget (helst lyst) handlenett av bomull
♦ tekstiltusj/-maling (jeg bruker tusj)
♦ strykejern
♦ evt. vanlig gråblyant og viskelær 

Jeg kjøpte en hel masse slike nett på eBay for en slikk og ingenting (jeg kjøpte herfra) og tekstiltusjene er fra Stoff & Stil.

Først fester jeg nettet til et underlag med klesklyper (underlaget ble denne gangen en vinylcover) slik at jeg får til å tegne uten at tøyet flytter på seg. Jeg anbefaler å grovskisse motivet med gråblyant før man begynner med tekstiltusjen, ettersom det ikke går an å viske bort fargen. Når skissen er på plass er det egentlig bare å farge ivei!

Etter du har tegnet ferdig sjekker du om det er helt tørkt (og hvis det ikke er det, lar du det ligge og tørke) før du tar en runde med strykejernet på bomullssetting/det som står anvist på tekstilfargepakken (dette kan variere).

Og så: Fiks ferdig tote bag!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg