Grammy Awards 2013: Kjolene

Nå skal jeg gjøre noe jeg synes er veldig gøy, nemlig å leke motejournalist. Temaet denne gangen er Grammy Awards, som ble holdt forrige helg. Som alltid var det en del variert på den røde løperen under årets prisutdeling, og jeg søkte litt rundt og fant de fineste OG de styggeste antrekkene fra kvelden (etter min mening).

HØY SPLITT

Jeg synes ikke høy splitt er så veldig fint. Det er så… Tacky? Jennifer Lopes tar den helt ut (eventuelt helt opp) og topper det hele (høhø) med en liten knute midt oppå hodet. Asymmetri + splitt + not-so-glamourous-hårfrisyre…? Jaja. Hun i gul kjole heter Maria Menounos og jeg vet egentlig ikke hvem det er (dog jeg har sett henne før), men den splitten…! egentlig var selve kjolen med snitt og form og farge ganske fin, men den plasseringen av splitt var vel noe uheldig? Sistekvinne som hoppet på splittrenden er lillesøsteren til Beyoncé, Solange Knowles, som endte med den mest tekkelige splitten. Når det er sagt synes jeg ikke bryst- og skulderpartiet på kjolen var så veldig kledelig, og håret langt fra glamorøst. Med en slik frisyre skulle antrekket vært tøffere og mer edgy.

THE LITTLE BLACK DRESS IS DEAD


Ashanti, Kelly Rowland og Carly Rae Jepsen stilte alle i sort, men ikke akkurat i LBD-stil. Ashanti kunne tenkt litt less is more og unngått enten splitten, blomstermønsteret eller den markante utringningen, men valgte altså alle tre. Kelly Rowlands antrekk var egentlig veldig fint, men jeg liker ikke havfrueskjørtet, altså volangen (eller hva det kalles) nederst. Kjolen hadde jo vært perfekt om den hadde sluttet ved knærne! Carly Rae stilte i en metallisk utseende kreasjon som kunne vært nokså fin, men kombinasjonen med hudfargen var litt uheldig, i tillegg til at brystpartiet så litt… Flatt ut? Siden hun er ungdommelig og søt, synes jeg kjolen gikk litt i strid med imaget hun viser gjennom musikken.

JUST PLAIN UGLY


Need I say more, Katy Perry? Erica Atkins-Campbell (vet ikke hvem det er) sin kjole er egentlig fin, men de skoene…! Og så har vi Kimbra da, i en isdanser/svane-kreasjon som bare er merkelig. Jeg mener… Nei, jeg er målløs.

MISPLACED


Både Mika Newton, Kat Dennings og Alexa Chung ble oppfattet av meg som litt misplasserte på den røde løperen. Ingen av kjolene var stygge, tvert i mot, men jeg synes de mangler litt av den glamouren og finessen som kanskje burde finne sted på en Grammy-utdeling. Newtons kjole er litt sånn brudekjoleaktig, men veldig veldig søt, da! Kat Dennings har jeg sett i noen fantastiske kreasjoner før, men denne gangen var det så enkelt og nesten litt simpelt at jeg ble litt skuffet. Alexa Chung har av andre blitt plassert blant de best kledde, og jeg må si meg enig i at kjolen er jo fin, men det ser mer ut som Alexa skal på landtur i Frankrike enn på en nokså prestisjetung prisutdeling.

MEN DET VAR JO IKKE BARE STYGT OG KJEDELIG, her kommer de som i mine øyne hadde de fineste antrekkene:


Taylor Swift – MED splitt – ser ut som en gudinne fra Antikken. Enough said. Hun vant jo også pris for sangen Safe & Sound (fra The Hunger Games-soundtracket) sammen med The Civil Wars, hurra! Skylar Grey var smashing i rødglitrende gulvsid kjole med enkelt tilbehør, mens Beyoncé gikk for en noe androgen og monokromatisk look med – wait for it – buksedress!

Og så har vi kveldens vinner i mine øyne, Rihanna:

En så vakker skapning med en så vakker kjole kan jo ikke slå feil! Så fin, så dydig (til å være RiRi) og så fantastisk. Sukk ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg