Test: Max Factor Clump Defy

Tenkte jeg skulle teste mascaraen som kom med posten i går, siden et slikt innlegg får meg med i trekningen om mer sminke, he he he.

FØR:
Pleier alltid å bruke kremeyeliner, så den fikk være med på førbildet (hadde lagt den før jeg kom på å ta bilder…). 

ETTER: 

I forhold til den uttørkede Lush-mascaraen er det lite jeg ikke likte bedre med denne. Et viktig punkt er børsten:

Den er bøyd og med slike korte plast-“hår” som de fleste Max Factor-kostene er, men som Lush-kosten ikke er. En slik børste gjør påføringen mye enklere, og jeg, som har ganske bra bøy på vippene mine fra naturens side, får ofte mascaraflekker på øyenlokket ved påføring. Med denne går det derimot veldig bra! I tillegg er børsten bøyd, noe som antagelig gjør påføringen enda bedre.

Sånn formulamessig føler jeg ikke denne mascaraen er noe annerledes enn f.eks. Masterpiece Max fra samme merke, som jeg tidligere har brukt i flere år på rad. Med hensyn til klumper og dennes påståtte “defying”, merket jeg ikke så stor forskjell. Dette er kanskje grunnet at jeg ikke legger lag på lag, men uansett. (Den skal visst også gi masse volum uten de nevnte klumpene, men jeg merker aldri så veldig effekt fra volum-mascaraer)

Jeg ser ikke helt hvorfor denne skal være så spesiell fra andre Max Factor-mascaraer jeg har prøvd, men det sier kanskje mer om at merket er generelt bra? I alle fall likte jeg Clump Defy godt, og den passer meg og mine behov kjempebra! 🙂


Thumbs up!

cl88ut
6 kommentarer

Siste innlegg