Hvordan style: Strikkegenser

Silje spurte om stylingtips til strikkegensre, og så klart tok jeg saken! Det ble riktignok ikke en hvit eller burgunderrød genser som utgangspunkt, men det tror jeg går bra hvis man ender litt på fargeskjemaet på tilbehør og slikt. 

 

Knit #1
Dette antrekket er det som står hjertet mitt nærmest, tror jeg. Denimvesten har jeg jo forelsket meg heeelt i, og slik “lakk”-tights har jeg hatt i skapet i flere år. Statement-smykker med art deco-lignende preg synes jeg er helt fantastisk fint, og det glammer opp et ellers ganske basic antrekk, mens svart neglelakk er en rocka detalj som jeg aldri blir lei av. 

 

knit #2
Selv om #1 er favoritten, hadde jeg ikke sagt nei takk til dette, heller: Elsker store gensere/topper med bodyconskjørt under! Zippers synes jeg er en snedig detalj da jeg droppet accessories på denne looken, det enkle er jo ofte det beste? Acne Pistols er så genuint fint på høsten, og jeg skulle gjerne hatt et par – men ender vel opp med et par billigkopier (har sett et par fine fra Ellos, he he). Skjerf er et must når høstkulda setter inn, og jeg synes rundskjerf/tunnelskjerf/SÅNNE SOM PÅ BILDET er mest praktisk og lunere enn de som henger ned og setter seg fast og prøver å kvele deg. Veska er enkel og stilig, og dere ser hvordan glidelåsdetaljen går igjen?

 

knit #3
Denne ble vel den “dristigste” da jeg brukte noe annet enn sort underdel, men: Mønsterbukser er så FLOTT, og denne er intet unntak. Sammen med “skinn”-vesten fra Gina Tricot og JC Litaene blir det rocka, Chanel-veska tilfører noe klassisk (og er i litt feil farge i forhold til genseren, ser jeg), mens smykket er litt new age-aktig og er et friskt tilskudd med den klare blåfargen.

Kjenner jeg liker å lage slike innlegg skikkelig-skikkelig godt, og det var veldig gøy å få forespørsel! 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg