Lush-innkjøp

Tidligere denne uka gikk jeg tom for sjampoo og (snart) balsam, og siden jeg nå vet bedre og nekter å bruke silikonbaserte hårprodukter fra f. eks. Sunsilk og andre dagligvaresjampooer, måtte jeg på Lush en tur. Siden jeg bor 300 m unna butikken (ish) ble det ikke lange gåturen, så jeg slengte på meg de svarte pumpsene og spradet ivei. I løpet av turen holdt jeg på å snuble i brostein, ble lagt an på av en tigger som snakket spansk (både til og fra, han trodde sikkert ikke jeg forstod hva han sa – 6 I SPANSK 2, SEÑOR!) og endte opp med å bruke 600,- på butikken. 

1. American Cream balsam: Verdens beste balsam, sier både håret og nesa mi (den lukter helt faentastisk – beklager språkbruken). Kjøpte den største flasken denne gangen, for dette er en soleklar favoritt hos meg! (500g for 226,-)

2. Sugar scrub: Denne fikk jeg helt gratis, sikkert fordi jeg brukte over så og så mye (service!). På lushnorge.no står følgende om produktet: “Brukes etter dusjen for å skrubbe vekk døde hudceller, stimulere blodsirkulasjonen, og gjøre huden klar for sommeren.” Ok. Og så skulle den visst knuses først. Spennende! (100 g for 0,-)

3. Eyes Right mascara: Et helt nytt produkt hos Lush som ble lansert forrige lørdag, samtidig med fargeserien Emotional Brilliance. Siterer nettsiden igjen: “En enkel, vakker og mild mascara som kan brukes selv til de mest sensitive øyne. Hovedingediensen er hvetegress og den inneholder kun et konserveringsmiddel mot 4-6 som er vanlig.” Dette ble altså løsningen på mascara-problemet! (Denne kommer jeg til å kjøre test-innlegg på her på bloggen) (5 g for 149,-) (5 g hører bittelite ut, men det er faktisk ikke mer som er i de fleste mascaraer – de flaskene er nemlig ikke helt fylt)

4. Feeling Younger skin tint: Enda en nykommer i Lush-butikkene, som jeg fikk teste i butikken i dag. Et multiprodukt som kan brukes som øyenskygge, highlighter eller som et glødgivende element når den blandes i dagkremen din.Denne blir det også test-innlegg på. (20 g for 149,-)

5. Seanik sjampobar: Den første og eneste sjampobaren jeg har kjøpt; siden håret mitt elsker den trenger jeg ikke prøve noen andre. Mannedyret dusjet mens denne stod igjen inne i dusjen, ergo ble sjampobaren ødelagt ved at den skilte seg – IKKE BRA. Heldigvis er den ikke så dyr, så det gikk bra – men selv om jeg har brukt den konstant siden mars eller april, kunne jeg faktisk brukt den kanskje to måneder til! Det sier litt om hvor lenge den holder! (55 g for 87,-)


Det ser kanskje ut som lite for mye penger, men tro meg – disse produktene varer og varer! Nå har jeg ikke tester to av dem før, men jeg så hvor lite man trengte av f. eks. Feeling Younger for å få et superresultat, så tror ikke jeg har tapt noe som helst på å kjøpe dem. Mascaraen er såklart et lite sjansespill, men den koster uansett like mye (eller lite, som man ser det) som f. eks. Max Factor Masterpiece Max og andre i den kategorien – som like gjerne kan drysse og se forferdelig ut fem minutter etter at du har gått ut døra i stedet for å faktisk funke.

Jeg er som dere kanskje skjønner en stor Lush-fantast, men det er virkelig bra produkter og ikke minst et fantastisk butikkonsept! Anbefaler alle i Trondheimsområdet om å stikke innom butikken i Dronningens gate (jepp, gata jeg bor i) og få en liten tour med de flinke jentene som jobber der – supertrivelige jenter som kan stoffet sitt kjempegodt og lar deg teste alt som er. Gjør det! 🙂

4 kommentarer
    1. Lush! Elsker å teste i butikken og sånn, men får meg selv aldri til å kjøpe. Prøvde det både i London og på Mallorca, men.. åh. Småsint på meg selv nå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg