Favorittproduktene mine


(whi)

Elsker slike innlegg på andre blogger, så tenkte jeg skulle lage et, jeg også! Little Miss Sunshine er ikke den som har skapet fullt av tonere, ansiktsmelk, -rens, kremer og serum, men jeg har da mine produkter jeg sverger til:

1. Coop Änglamark Body Lotion
Dette er min body lotion (no kidding!) OG ansiktskrem. Noen vil si fy-fy for dette, men i løpet av mine snart tjueen år med hudplager av både den ene og andre sorten, er dette den aller beste. I tillegg til å være bra for huden min koster det 28 kr for en flaske. Win! 

2. Savex lip balm
Denne er min saviour på flere måter. Den viktigste er kanskje at den hjelper mot forkjølelsessår forårsaket av herpes-virus, i alle fall bedre enn de ørti andre produktene jeg har prøvd. Bifaktorer til at denne er en must-have for meg er at den faktisk hjelper mot tørre lepper OG den gir skikkelig fin glans om jeg blander den med leppestift. Fås kjøpt på H&M, Cubus, Vita osv. til ca. 40 kr. 

3. Lush Fresh Farmacy rensebar
Dette er et rosa såpestykke som man bruker som vanlig såpe og vasker ansiktet med, gjerne både morgen og kveld (varierer litt ettersom hvor god tid jeg har, he he). Den er ment for hud med litt urenheter i (that’s my cue!), eller, nei, “fet hud med akneproblemer” står det på nettsiden… Vil ikke si jeg har det, men føler jeg har fått mindre kviser etter at jeg begynte å bruke denne i kombinasjon med de to neste punktene. Koster 72 kr/100 g. På Lush, altså.

4. Lush Tea Tree Toner
 
Vi vet vel alle hva en toner er? Dette er en med tetrevann i, en ingrediens som er rensende og bakteriedrepende. Bruker denne etter Fresh Farmacy og før Änglamark-lotionen eller neste punkt. Føles fresk og fin!

5. Morroccanoil Treatment
Jada, akkurat som alle de andre barna… Men sånn seriøst, det er en grunn til at alle bruker den! Håret mitt blir lett brusete og er egentlig ikke så veldig skinnende (aldri vært, kommer aldri til å bli – har med hårtypen å gjøre) og da er det veldig greit å “jukse” litt med denne oljen. Et par dråper fordelt i tuppene i håndkletørt hår og “refill” i tørt hør om nødvendig er alt som trengs, så blir det rene Wella-reklamen! Må derimot passe på mengden, vil jo ikke se ut som jeg har olje i håret, heller… Drøy i bruk. 

6. Lush Seanik sjampobar
Min favorittsjampo om dagen, og har holdt statusen siden mars i år. For det første er sjampobar så mye bedre for meg enn flytende sjampo, fordi jeg har så tykt hår at jeg har problemer med å få ut såpen i dusjen (ja, serr). Videre er Seanik fin og miljøvennlig i likhet med alle Lushproduktene, og så lukter den godt og gir en fin og fresh følelse. Og den opprettholder mine naturlige krøller uten at jeg må styre og stelle med alle mulige produkter (ikke at jeg noen gang har orket å holde på med slikt, men det fins sikkert de som driver med slikt, også). 

7. Lush American Cream balsam
Japp, denne er flytende, men sukk, så bra! Lukter som HIMMELEN, gjør håret mitt supermykt og drøy i bruk. LUSH ♥ 

8. Lush Full of Grace ansiktsserum (ikke med på bildet over)
Dette er et vidundermiddel. Jeg bruker den etter peeling og nesten hver kveld som nattkrem. Den er ganske fet, så passer ikke (for meg i alle fall) å bruke om dagen, men jeg synes virkelig den gjør sitt over natten. Huden får en fin glød og blir skikkelig myk! Også er det så lett å smelte om baren slik at den blir slik: 


Litt artigere å ta kveldsrutinen når man avslutter med å bruke dinosaurserum!

Jepp, dette er mine necessities, produkter jeg har brukt over mer eller mindre lang tid og som jeg har funnet ut at er de beste for huden og håret mitt. Har testet en del, så godt å ha noe jeg vet funker.

Har du noen produkter du ikke kan leve uten? 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg