DIY: Dongerijakke med nagler

Inspirert av Kaja-Marie og denne vesten:


(kajamarie.femelle.no)

Alt du trenger er:

En dongerijakke og nagler i løsvekt. Mine er fra eBay.

Valgte å beholde ermene siden jeg heller komme til å bruke en dongerijakke enn en dongerivest, men det er jo etter smak og behag. Plasseringen av naglene gjør man også akkurat som man vil med, men jeg valgte å plassere dem slik som Kaja Marie har gjort, nemlig over brystlommene, men jeg droppet dem på kragen (eller hva man skal kalle det) for å beholde litt mykhet, slik at jakken ikke blir helt rock and roll (men akkurat passe).

Siden dongeri er et ganske tykt stoff, var det litt vanskelig å feste naglene med fingrene, derfor brukte jeg hammer etter at å ha sjekket at “tennene” var godt inne i stoffet. Tror det skal litt til før de løsner, for å si det sånn! (Men vær forsiktig og ha masse tøy under fremsiden av naglene, ellers blir den bulkete/klemt!)

Ta-daaah!

Plutselig ble jakken mye tøffere, sant?

6 kommentarer

Siste innlegg